zondag 30 september 2018

Engelen

Week 40

Beschouw 'engelen' eens (grondig) als een werkwoord.

Engelen (w.w.) het vermogen om dingen die 'eng' (lijken te) zijn, toch aan te durven raken (hetzij fysiek, hetzij met je open aandacht).


Deze OT plukte ik vanmorgen vers uit het boek wat ik aan het lezen ben, waarin iemand die even fors in een emotioneel dipje zat na het lezen van minder gewenst nieuws zei:" Volgens mij heb ik nu even een tekort aan engelen."

In het licht van alle informatie met duidelijk minder prettig nieuws uit het 'sociale domein' in Nederland (kerwoorden....tekort, tekort en tekort) en het type bewustzijn-van-nieuwe-werkbare-oplossingen-verruimende 'enge suggesties' dat ik aandraag... sprong deze 'engel' (met een 'b' er soms voor...;-) ) er nogal als werkwoord tussenuit.

(-:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten